Koliko bh.vlast zanimaju CEDAW preporuke?

Solutions-300x300-CEDAWPrema Alternativnom izvještaju za BiH 2016. godine zabilježeno je da BiH nije napravila značajne pomake u osiguranju ravnopravnosti spolova u Ustavu BiH koji se odnose na ugradnju ravnopravnosti spolova u Ustav BiH. Uprkos naporima Inicijative “Građanke za ustavne promjene” da osigura ustavno normiranje ravnopravnosti spolova u skladu s  preporukom CEDAW Komiteta iz 2013.godine kojim bi se osigurala zabrana direktne i indirektne diskriminacije žena u javnoj i privatnoj sferi, nadležne vlasti ne pokazuju interes da navedene preporuke, kao ni da pitanja ustavnih reformi vrate na “dnevnu agendu”.

Iz Alternativnog izvještaja BiH 2016. u nastavku:

DEMOKRATIJA I FUNKCIONISANJE DRŽAVE

 Odluka Sejdić i Finci

U proteklih godinu dana nije učinjeno ništa na provođenju odluke Evropskog suda za ljudska prava u predmetu Sejdić i Finci. Cijeli proces je zaustavljen nakon što je provedba odluke Evropskog suda za ljudska prava prestala biti uslov za stupanje na snagu Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju, iako je Evropski sud 2014. godine donio i presudu u gotovo identičnom slučaju Zornić. Evropski sud za ljudska prava, u međuvremenu je donio odluku i u slučaju Pilav, u kojoj je po treći put potvrđeno postojanje diskriminacije na etničkoj osnovi u Ustavu BiH. U septembru 2015. godine, Vijeće ministara BiH izvijestilo je da je usvojilo Akcioni plan za izvršenje presuda ECHR-a u slučajevima Zornić i Sejdić i Finci i zadužilo Ministarstvo pravde da pripremi prijedlog odluke o formiranju radne grupe za izradu ustavnih amandmana i usklađivanje Izbornog zakona BiH. Vijeće ministara BiH od tada se više nije bavilo ovim pitanjem. Akcioni plan nikada nije objavljen, odluka o formiranju radne grupe još nije usvojena, niti su izrađeni predviđeni amandmani na Ustav BiH.

Drugi oblici etničke i rodne diskriminacije

Nije bilo nikakvih pomaka ni kod implementacije odluke Ustavnog suda BiH1 o izboru entitetskih predsjednika/ca i potpredsjednika/ca, gdje je također utvrđeno postojanje diskriminacije na etničkoj osnovi. U aprilu 2016. godine usvojene su izmjene i dopune Izbornog zakona BiH (vidjeti: 1.5 Izbori), ali ta prilika nije iskorištena da se provede ova odluka Ustavnog suda. Nije bilo pomaka ni u slučaju primjene preporuke CEDAW komiteta (2013) da se u Ustav BiH eksplicitno ugradi definicija ravnopravnosti spolova i zabrana direktne i indirektne diskriminacije žena u javnoj i privatnoj sferi. Iako postoje dvije inicijative, među kojima je i Inicijativa “Građanke za ustavne promjene” koje se zalažu za izmjenu Ustava BiH iz rodne perspektive, u BiH nema političke volje da se one provedu u djelo.

Altenativni izvještaj 2016. možete preuzeti  OVDJE

Advertisements

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s